Συμβουλευτική και ψυχοθεραπεία μέσω διαδικτύου

2020-05-05T10:41:34+00:00

Τα τελευταία χρόνια, οι συνεδρίες μέσω διαδικτύου κερδίζουν όλο και περισσότερο την προτίμηση των ενδιαφερόμενων. Σήμερα ,δε, με τα έκτακτα μέτρα λόγω της πανδημίας του COVID-19, είναι πλέον ο κύριος τρόπος διεξαγωγής των συνεδριών, είτε συμβουλευτικών είτε ψυχοθεραπευτικών. Μας παρέχουν πολλές ευκολίες, αλλά ταυτόχρονα συνοδεύονται και με αντίστοιχες  προκλήσεις.

Στα θετικά των διαδικτυακών συνεδριών είναι:

  1. Η διαδικασία πραγματοποιείται ανεξάρτητα από την διάρκεια της καραντίνας του COVID-19.
  2. Δεν χρειάζεται να μετακινηθείτε για να έρθετε στο γραφείο. Ειδικά αν μένετε σε μακρινή περιοχή από τον ψυχολόγο σας.
  3. Αν ταξιδεύετε συχνά λόγω επαγγελματικών υποχρεώσεων, μπορείτε να κάνετε τη συνεδρία στο χώρο που βρίσκεστε κάθε φορά.
  4. Δίνει τη δυνατότητα να επιλέξετε έναν ψυχολόγο, που δεν βρίσκεται στην περιοχή σας, κι έτσι μειώνετε τις πιθανότητες να τον συναντήσετε σε κάποιο σημείο της πόλης. Με αυτό τον τρόπο, μπορεί να αισθάνεστε πιο άνετα να δουλέψετε μαζί του.
  5. Είναι συνήθως πιο εύκολο να βρείτε διαθέσιμο ραντεβού μέσω διαδικτύου.
  6. Αν αντιμετωπίζετε δυσκολίες μετακίνησης. Για παράδειγμα, έχετε κάποιο κάταγμα και δεν μπορείτε να μετακινηθείτε. Ακόμη, αν έχετε κάποια αγχώδη διαταραχή που σας αποτρέπει να βγείτε από το σπίτι.
  7. Σύμφωνα με έρευνες, μερικοί άνθρωποι αισθάνονται πιο άνετα να ανοιχτούν και να μοιραστούν πληροφορίες στις δικτυακές συνεδρίες, απ’ ότι στις συνεδρίες που γίνονται από κοντά.
  8. Μπορείτε να επιλέξετε με τον ψυχολόγο σας ποια πλατφόρμα- πρόγραμμα σας βολεύει (Skype, Zoom, Viber, FaceTime).
  9. Τέλος, να σημειώσουμε ότι το απόρρητο και γενικότερα οι κανόνες δεοντολογίας τηρούνται και στις διαδικτυακές συνεδρίες.

Προκλήσεις και πώς να τις ξεπεράσουμε:

  1. Ιδιωτικότητα. Όταν ξεκινάμε μία διαδικτυακή συνεδρία, είναι σημαντικό να νιώθουμε ότι μπορούμε να μιλήσουμε ελεύθερα και ο μόνος που μας ακούει είναι ο ψυχολόγος μας. Διαλέγουμε ένα ήσυχο δωμάτιο στο σπίτι ή στο γραφείο μας και βεβαιώνουμε ότι δε θα μας διακόψει κανείς κατά τη διάρκεια της συνεδρίας. Επίσης, μπορούμε να επιλέξουμε κάποια ώρα, που βρισκόμαστε μόνοι μας στο σπίτι ή το γραφείο. Βοηθητικό, αν και όχι απαραίτητο, είναι να φοράμε ακουστικά.
  2. Κακή σύνδεση στο διαδίκτυο. Είναι πιθανό να διακοπεί ή να μην είναι επαρκής η σύνδεσή μας στο διαδίκτυο. Αυτό δημιουργεί το πρόβλημα ότι μπορεί να διακοπεί ξαφνικά η συνεδρία, χάνοντας ίσως τη στιγμή. Δυστυχώς, δεν μπορούμε να κάνουμε πολλά, γι’ αυτό. Πολύ βοηθητικό είναι, αν και κάποιος άλλος χρησιμοποιεί το ίδιο δίκτυο με εμάς την ώρα της συνεδρίας, να αποφεύγει εφαρμογές και προγράμματα με μεγάλες απαιτήσεις σε διαδικτυακούς πόρους, όπως παρακολούθηση ταινιών κτλ.  
  3. Πλατφόρμα-πρόγραμμα. Όπως αναφέρθηκε παραπάνω, θα συμφωνήσετε με τον ψυχολόγο ποια πλατφόρμα (Skype, Zoom, Viber, FaceTime) θα χρησιμοποιείτε για τις συνεδρίες. Σπάνιες φορές, η πλατφόρμα που χρησιμοποιούμε, μπορεί να μην δουλεύει αποτελεσματικά εκείνη τη στιγμή. Ή ακόμη μπορεί να ξεχάσουμε το κωδικό πρόσβασης, ή οτιδήποτε άλλο. Είναι βοηθητικό να έχουμε μία επιπλέον πλατφόρμα στη συσκευή μας, ώστε να αλλάξουμε γρήγορα σε εκείνη. Με αυτό τον τρόπο η συνεδρία θα πραγματοποιηθεί χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες.
  4. Δε μου ταιριάζει. Μπορεί ακόμη κι αν δοκιμάσουμε αυτόν τον τρόπο να βλέπουμε πως δε μας ταιριάζει. Μπορούμε να συζητήσουμε την αλλαγή σε συνεδρίες από κοντά.

Π. Αθανασούλη

Ψυχολόγος- Κλ. Νευροψυχολόγος- Gestalt Ψυχοθεραπεύτρια

 

Για  να κλείσετε τη δική σας διαδικτυακή συνεδρία,  πατήστε εδώ..